Blissovo cvičení: Když potřebuju trochu zvednout náladu

Blissovo cvičení: Když potřebuju trochu zvednout náladu

Počasí přes zimu je často zamračené, dny jsou krátké a ve škole je hodně povinností. Občas se tedy stane, že potřebujeme zvednout náladu. Následující pozice ti pomohou zahnat chmury a cítit se lépe.

Dračí dech

Začni tím, že v sobě probudíš energii draka.  Přejdi do vysokého kleku a pravou nohou vykroč dopředu tak, že koleno je nad kotníkem. S nádechem vytáhni ruce šikmo před sebe, pak silně vydechni ústy a rozevři paže do stran až za sebe, jako když drak vypouští oheň. Zopakuj třikrát a vystřídej strany.

  

 

Tančící bojovník

Spojení pozic bojovníka II a polovičního trojúhelníku se říká „tančící bojovník“. Postav se do stoje vzpřímeného, rozpaž paže a rozkroč nohy na šířku tvých dlaní. Vytoč pravé chodidlo úplně do strany, špičku levé nohy stoč mírně doprava. Pokrč pravé koleno tak, aby bylo nad kotníkem. Dívej se za pravou rukou. S výdechem polož pravý loket na pravé stehno, otevři hrudník a levou ruku protáhni podél hlavy dopředu do pozice polovičního trojúhelníku. S nádechem se zvedni zpět do bojovníka II, s dalším výdechem opět do polovičního trojúhelníku. Tyto dvě pozice pomalu střídej pětkrát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mudra lotosu

Posaď se vzpřímeně do sedu zkříženého a pomocí této mudry otevři svoje srdce a pusť do něj radost a lehkost. Spoj dlaně k sobě před hrudníkem a představ si, že v dlaních držíš poupě lotosu. Postupně rozevírej špičky ukazováčků, prostředníčků a prsteníčků, jen malíčky a palce nech u sebe. Podrž tento květ na 5 dechů.

 

Text a kresby: Jógová hra Bliss

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář

five × five =