Blissovo cvičení: Jóga v bílé stopě

Blissovo cvičení: Jóga v bílé stopě

Bliss jede vyzkoušet jógu na sjezdovky – děti zkouší Blissovu jógu na horách

Bliss otevřel poštovní schránku a zamrkal očkama: děti mu posílají pohlednice z hor! Sami je napsaly a nakreslily, věděly, že jógový panáček má taková překvapení rád. Bliss se začetl, jak si děti užívají dlouhé bílé stráně a stezky a vykrajují oblouky na velkých prknech. Na jedné pohlednici stálo:

„Blissi, viděli jsme, že dobří lyžaři si před zimním sportováním dávají na čas, ale často dojedou jako první. A vůbec si nestěžují na natažené svaly, vydrží na sněhu s radostí až do večera. Jak to dělají? Víš?” Bliss ví, a vyráží za dětmi na hory s touto čtveřicí jógových pozic pro zahřátí a aktivaci svalů. Můžete si ji udělat spolu s mámou a tátou přímo u sjezdovky.

STROM

Tato pozice ti připomene, jak držet rovnováhu, kterou budeš při lyžování potřebovat, a naučí tě soustředit se na přítomný okamžik.

Postav se vzpřímeně, paže jsou podél těla, chodidla měj blízko u sebe. Přenes váhu na pravou nohu. Levou nohu pokrč v koleni a vytoč ho ven, chodidlo mírně zvedni a opři o pravé lýtko. Stůj rovně na pravé noze a dej pozor, abys bok nevystrkoval/a do strany. Dlaně spoj před hrudníkem. Udrž rovnováhu po dobu 3 dechů. Udělej to samé na druhou stranu.

 

ŽIDLE

Tato pozice zahřeje nohy i trup a rozproudí tvůj dech.

Postav se vzpřímeně, chodidla měj blízko u sebe. Kolena pokrč, jako by ses chtěl/a posadit na židli. Paže vytáhni vzhůru, měj je od sebe na šířku ramen, tvé dlaně směřují k sobě. Soustřeď se na hluboké dýchání. Vydrž tak 5 dechů. Můžeš se přitom pohybovat lehce nahoru a dolů.

BOJOVNÍK I.

Tato pozice ještě více rozproudí energii, otevře a protáhne trup, paže i nohy.

Postav se vzpřímeně na kraji podložky, chodidla dej na šířku kyčlí. Levou nohou odkroč dozadu, její špička je lehce vytočená ven. Pravé koleno pokrč. Paže zvedni vzhůru, dlaně směřují k sobě, dívej se dopředu. Vydrž jako bojovník ve výpadu 3 dechy a pak vystřídej strany.

PES S HLAVOU DOLŮ

Tato pozice protáhne a zahřeje celé tělo, a tím, že jsi hlavou dolů, tak ti pomůže se soustředit. Pokud nemůžeš položit dlaně na zem, nevadí! Opři je o nejbližší strom nebo zeď.

Klekni si na kolena a polož obě dlaně na zem. Dlaně měj od sebe tak daleko, jak široká máš ramena. Ohni špičky nohou pod sebe a zvedni kolena až do propnutí. Boky vytahuj co nejvýš, záda i paže jsou dlouhé. Hlavu drž v protažení mezi rameny a dívej se na špičky palců u nohou. Dávej pozor na paty – ty neustále tlač dolů do země. S hlavou dolů vydrž 3 dechy.

S jógou a Blissem si můžeš hrát v zimě i v létě, na horách i v obývacím pokoji, ale hlavně – kdykoli máš chuť. Stačí se podívat na Blissův web: www.blisseshop.com
Instagram: #blissova_joga

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář

9 + four =