Blissova jóga na dobrou noc, hezké sny a pružné vstávání

Blissova jóga na dobrou noc, hezké sny a pružné vstávání

Schylovalo se k večeru a ze Sluníčka už bylo vidět jen pár zlatavých střapců. Na Blisse přišla únava, začal se ošívat, zívat, pokukovat po pruhaté peřině a také se protahovat. 

Blissovo tělo si totiž samo řeklo o krátké cvičení jógy – to aby se očistilo od celodenního napětí a naladilo se na hezké sny. Den totiž není noc a noc není den, každá chvíle potřebuje z jógy něco jiného. Hlava trochu pročištění, aby měla volné místo na snění, svaly lehké protažení, aby mohly odpočívat a páteř pečlivé narovnání, aby se děti mohly při spaní schoulit do klubíčka. Proto se Bliss na spánek rád připravuje touto jednoduchou jógovou sestavou. 

1. HLUBOKÝ PŘEDKLON 

Cvik protáhne páteř po celém dni a vyčistí hlavu

Postav se do základního postoje, chodidla měj na šířku boků. Předkloň se v kyčlích do hlubokého předklonu. Pokrč kolena, jak potřebuješ, abys měl/la kontakt mezi hrudníkem a stehny. Rukama se dotkni země nebo si zezadu chytni lýtka. Nech kolena přiměřeně pokrčená po celou dobu cviku, boky tlač vzhůru a hlavu nech viset volně dolů. Vydrž tak 3 dechy.

 

2. ŽÁBA NEBOLI HLUBOKÝ PODŘEP

Cvik protáhne nohy i záda, uzemní myšlenky i zrychlenost těla    

Postav se do základního postoje, dej chodidla od sebe a posaď se do podřepu mezi ně. Ruce dej mezi kolena. Spoj dlaně k sobě a lokty odtlačuj kolena od sebe. Narovnej celá záda. Paty mějte na zemi, ale pokud tam nedosáhnou, tak pod ně srolujte tenkou deku nebo ručník. V hlubokém podřepu vydrž 5 dechů.

3. KLEŠTĚ

Cvik protáhne nohy i záda, pomáhá k vnitřnímu zklidnění, odvádí myšlenky od starostí

Posaď se na zem a nohy natáhni před sebe. S nádechem zvedni ruce nahoru a s výdechem se předkloň v kyčlích. Dlaně polož na zem vedle nohou, jak nejdál dosáhneš, ale páteř drž stále dlouhou a vzpřímenou, vlastně co nejdelší. Vydrž tak 3 dechy.

4. ČMELÁČÍ DECH

Dýchání nalaďuje na příjemnou frekvenci brukotu a tím nás uklidňuje 

Posaď se vzpřímeně do sedu zkříženého. Nadechni se nosem, zakryj si dlaněmi uši a ústy vydávej jemný zvuk, jako když bzučí hmyz. Zavři oči a opakuj čmeláčí dýchání 3krát.

 

Text i obrázky: Jógová hra Bliss (https://www.blisseshop.com)

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář

9 + 6 =