Sestava na rozproudění energie

Sestava na rozproudění energie

Udělejte si alespoň 3 pozdravy slunci A a 1 – 3 pozdravy slunci B. Ty vás krásné zahřejí a připraví na následující ásany. V každé pozici zůstaňte po dobu 5 – 8 dechů (nádechů a výdechů). Dýchejte pouze nosem se zvukem dechu ujjaji.

1) Padangustásana – v předklonu se chytněte za palce u nohou a zlehka přitahujte

 

2) Trikónásana/trojúhelník – chytněte se pravou rukou za palec pravé nohy (nebo položte ruku na bloček), druhou ruku vytáhněte vzhůru, zopakujte i na druhou stranu

3) Parivrita trikónásana/převrácený trojúhelník – položte levou ruku vedle palce (malíčku) pravé nohy (nebo na bloček), druhou buď položte na křížovou kost nebo vytáhněte nahoru, vnímejte rotaci páteře a celého trupu, to samé proveďte i na druhou stranu

4) Virabhadrásana B/bojovník 2 – pánev i ramena jsou do široka otevřená, ruce aktivní, ale uvolněné, pohled přes ukazovák přední ruky

5) Páršvakónásana/poloviční trojúhelník – z bojovníka 2 položte ruku vedle pokrčené nohy (nebo na bloček), druhou ruku dejte do jedné přímky s vaší nohou a trupem

6) Prasáritta padottanásana/široký hluboký předklon – rozkročte nohy do široka, předkloňte se a chytněte za palce u nohou, temeno hlavy lehce přitahujte k zemi

7) Utthita padangustásana/jeřáb NEBO Vrkšásana/strom – vyberte si jednu z těchto dvou balančních pozic a zaujměte vždy na pravou i levou stranu

8) Paščimóttanásana/kleště – sedněte si na zem, nohy natáhněte před sebe, chytněte se za palce u nohou a předkloňte se, dýchejte do zad

9) Púrvóttanásana/obrácené prkno – ze sedu položte ruce za hýždě, aby prsty směřovaly k vám, zvedněte pánev nahoru, hlavu nechte volně spadnout dozadu, dýchejte do hrudníku

10 ) Navásana/loďka – nohy můžete nechat chodidly na zemi, pokrčené nebo natažené, uvolněte ramena dolů, můžete zopakovat 3x – 5x vždy po pěti dechách

11) Baddha kónásana/motýlek – spojte chodidla, nechte kolena spadnout do stran a předkloňte se jen tam, kam vás tělo pustí

12) Setu bandhásana/malý můstek – lehněte si na záda, pokrčte nohy, ruce dejte podél těla a zvedněte pánev, pokud chcete, propleťte prsty rukou pod hýžděmi

13) Salamba sarvangásana/svíčka – podpírejte bedra rukama, nohy jsou u sebe, dýchejte do břicha, zde můžete zůstat 15 – 30 dechů

14) Padmásana/lotos, sed zkřížený – pohodlně se usaďte a chvíli jen pozoruje svůj dech, poté přejtěte do šavásany, závěrečné relaxační pozice.

Text i fotografie: Lucie Martinová

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář

seven + 18 =