Jarní jinová praxe na podpoření jater a žlučníku

Jarní jinová praxe na podpoření jater a žlučníku

Udělejte si chvilku jen pro sebe. Pusťte si příjemnou uklidňující hudbu. Při praxi ásan je velmi přínosné si ve své mysli vizualizovat meridiánové dráhy.

Meridián jater začíná na vnitřní straně palce u nohy a jde přes vnitřní lýtko, vnitřní stehno, třísla a břicho a končí pod prsními bradavkami.

Meridián žlučníku začíná na konci obočí, jde směrem k uchu, pak za ucho, po zadní straně hlavy směrem k čelu a pak se vrací zpět dolů k ramenům, jde klikatě přes strany trupu, boky, vnější stehna a lýtka, přes nárt a končí na prsteníčku u nohy.

Posaďte se tedy do pohodlného sedu a chvilku zaměřte svou pozornost jen na svůj vnitřní prostor. Nechte svůj dech volně plynout a jen ho pozorujte. Nechte vše přicházet a zase odcházet.

Pak začněte praxi ásan. Zaměřte se na to, abyste v každé pozici uvolnili maximální množství svalů. Zavřete oči a jen dýchejte. Když pozici zaujmete, už ji jen nechte být takovou, jaká je. Bez jakékoli snahy o zdokonalování. Přijměte sami sebe v pozici a respektujte své aktuální možnosti a limity. Volně dýchejte a dejte tělu čas, aby se uvolnilo. V každé pozici zůstaňte alespoň 5 minut. Klidně si nastavte minutku. Po uplynutí času pozici pomalu opusťte a proveďte i na druhou stranu. Pak na 1–2 minuty přejděte do šavásany. Poté zaujměte další pozici.

  • Předklon v širokém sedu roznožném – nohy nechte co nejvíce uvolněné. Trup i ruce nechte svojí vahou volně klesat dolů. Můžete si trup, hlavu nebo ruce vypodložit válcem, cihličkou, složenou dekou.
  • Kráva – nejprve seďte v pozici krávy vzpřímeně. Propleťte prsty rukou a položte je na horní koleno. Uvolněte kyčle a třísla. Proveďte i na druhou stranu k zemi. Pokud ne, vypodložte překřížené nohy jakoukoli pomůckou. Pak proveďte na druhou stranu.
  • Kráva s předklonem – nechte trup volně klesnout na zkřížené nohy.
  • Poloviční kráva – spodní nohu nechte nataženou a opět nechte trup klesat dolů.
  • Holubí král s oporou
  • Holubí král s předklonem
  • Rotace – lehněte si, dejte pravou nohu přes levou a nechte obě nohy klesnout napravo. Hlavu otočte nalevo. Zkontrolujte, že vaše ramena i lopatky leží na zemi.
  • Šavásana – uvolněte se v závěrečné relaxaci. Klidně se přikryjte dekou a na oči si dejte relaxační polštářek. Nechte uvolnit každý sval na těle a nechte doznít všechny blahodárné účinky vaší jógové praxe.

Autor textu a fotografií: Lucie Martinová

Žádné komentáře

Přidejte svůj komentář

twelve − 5 =