Běhání na podzim a v zimě

Běhání na podzim a v zimě

Milí spoluběžci a jogíni,

nebojte se běhání v zimě, aneb není špatné počasí pro běhání, pouze špatně oblečený běžec. Pravidelné nedělní lekce run &flow pro Vás pokračují i v podzimních měsících. Příroda se zahalila do pestrých barev, výběhy v parku a v přírodě mají v tomto ročním období své neopakovatelné kouzlo. Další důvod, proč najít motivaci, jsou bezesporu blížící se vánoční svátky, pojďme tedy společně zapracovat na zlepšení kondice díky běhu a pak se zklidnit a protáhnout využitím blahodárných účinků jógy. Již 30minut pravidelně fyzické aktivity stačí k tomu, abychom se cítili lépe a zapracovali na naší krásnější postavě. Ve skupině navíc kilometry ubíhají mnohem snadněji.

Běhat se dá za každého počasí, přikládám tipy, jak se správně obléci a které zásady je třeba dodržovat.

  • První vrstva – zateplené funkční tričko s dlouhým rukávem a rolákem
  • Druhá vrstva – teplá funkční mikina
  • Třetí vrstva – běžecká bunda (podle stupňů se pak rozhodnout, jestli zateplená či jen větrovka)
  • Nultá nebo čtvrtá vrstva – při teplotách pod – 15 stupňů bych těm, kteří poběží opravdu volně, případně budou při běhu na jiného čekat, doporučila ještě „nultou“ nebo čtvrtou vrstvu– funkční tričko bez rukávů, nebo péřovou vestičku.

Na ruce každopádně rukavice, na hlavu čepici a pod ní tunel, který ochrání krk (zátylek – jímž odchází z těla nejvíce tepla) a obličej a zabrání tomu, abyste vdechovali velmi chladný vzduch.

Pět nejdůležitějších zásad platících pro zimní trénink

  • Zásada první – odpovídající oblečení, viz výše.
  • Zásada druhá – čím rychleji se chystáte běžet, tím méně na sebe.
  • Zásada třetí – absolvujete-li v zimě venku intenzivní trénink, naplánujte si jej jen na tak dlouho, abyste byli schopní být po celou dobu v pohybu. V zimě zapomeňte při běhu na přestávky, kdy neběžíte a jen se vydýcháváte, místo toho zařazujte meziklus.
  • Zásada čtvrtána delší trénink teplé pití s sebou. Můžete si vzít s sebou pití do termosky a ponechat ve studiu, mohu pro Vás také připravit čaj do konvičky a po doběhu si ho můžeme ve studiu společně vychutnat.
  • Zásada pátápo běhu rychle do tepla a do suchého. Veškeré věci na převlečení zůstanou zamčené ve studiu, kam se společně po tréninku vracíme, abychom se protáhli.

 

Na setkání s Vámi při lekcích run &flow se těší Simona

Žádné komentáře

Komentáře jsou uzavřeny